Popis projektu
Stavba řešila rekonstrukci přejezdového zabezpečovacího zařízení na dvoukolejném přejezdu P3658 v obci Okříšky na železniční trati Znojmo státní hranice – Okříšky a Brno hlavní nádraží – Jihlava v traťových úsecích Stařeč – Okříšky, Krahulov – Okříšky a žst. Okříšky, včetně jeho napájení a stavební rekonstrukci přejezdu. Součástí rekonstrukce přejezdu v km 168,863 byla i přestavba železničního propustku v evid. km 168,874, který se nacházel v jeho těsné blízkosti. Na propustku byly porušeny především opěry, ze kterých se uvolňovaly a vypadávaly jednotlivé kameny. Byla provedena náhrada stávající nosné konstrukce propustku novou konstrukcí tvořenou ŽB patkovou troubou DN1000.
Dále byla provedena sanace pražcového podloží v rozsahu délky přejezdové konstrukce s přechodovými oblastmi. Zemní pláň byla provedena ve sklonu 5,0% a v místě přejezdu odvodněna trativodem DN 150 zaústěným do prostoru vtoku a odtoku rekonstruovaného propustku.
Na nový železniční svršek byly použity kolejnice 49 E1 v délce celého rekonstruovaného úseku, každá cca 46,2m na betonových pražcích B91 s pružným bezpodkladnicovým upevněním typu W14 s protikorozní ochranou v místě přejezdové konstrukce. Směrové a výškové řešení stávající koleje bylo vycházelo z původního stavu, došlo pouze k vyrovnání.
Nová přejezdová konstrukce je polymerbetonová uložená na pryžových profilech na kolejnici, na vnější straně kolejí uložená do závěrné zídky. Pro ochránění přejezdové konstrukce před svěšenou šroubovkou byl v ose koleje osazen ochranný klín.
Nové PZS bylo provedeno reléového typu s elektronickými prvky s LED výstražníky.
Realizací stavby došlo ke zvýšení bezpečnosti účastníků silničního a železničního provozu.