Popis projektu
Hlavním smyslem stavby byla rekonstrukce železniční stanice Strážnice v rámci regionální dráhy Veselí nad Moravou – Sudoměřice na Moravě včetně nového uspořádání kolejiště v řešené stanici. Ve stanici byly zřízeny nové výhybky, nová úrovňová křížení v obvodu stanice, nový železniční svršek a spodek a dále bylo zřízeno nové nástupiště.
V koleji číslo 1 byl proveden nový železniční svršek z kolejnic tvaru 49 E1 s pružným bezpodkladnicovým upevněním W14 na betonových pražcích s rozdělením „u“, v koleji č. 2 a č. 3 s rozdělením „d“. V koleji č. 5 byl proveden svršek z nových kolejnic tvaru 49 E1, na užitých betonových pražcích SB 8 a užitých pražců SB6 vyzískaných z kol. č. 3 s novým upevněním. V místě přejezdů a přechodů, mají upevňovadla antikorozní úpravu. V místě přejezdu P8142 v ev. km 8,258 bylo použito tuhé upevnění s tuhými svěrkami ŽS4. Nové výhybky jsou 2. generace tvaru 49 na betonových pražcích s pružným upevněním. Od km 7,635 338 do km 7,688 966 (ZVč.6) bylo zřízeno otevřené kolejové lože a v celé stanici kolejové lože zapuštěné. Ve stanici byly zřízeny drážní stezky. V celém rekonstruovaném úseku byla zřízena bezstyková kolej. V návaznosti na úpravu kolejiště byly provedeny práce na zabezpečovacím, sdělovacím a elektrickém zařízení.
V rámci objektu železničního spodku byla realizována sanace pražcového podloží včetně zlepšené konstrukce pražcového podloží. Bylo provedeno odvodnění kolejiště ve stanici systémem podélných vsakovacích žeber.
Nově bylo v žst. Strážnice mezi kolejemi č. 1 a č. 3 vybudováno jednostranné poloostrovní nástupiště. Přístup na nástupiště byl proveden přes centrální přechod (km 7,905 026), který vede přes kolej č. 3. Nástupiště č. 1 bylo nově zřízeno v nové poloze. Všechna nástupiště mají nyní jednotnou výšku nástupní hrany v úrovní 550 mm nad TK.
Rekonstrukcí stanice došlo i k úpravě železničního přejezdu P8142 v km 8,258. Z původně čtyřkolejného přejezdu je nyní pouze dvoukolejný, což přineslo výrazné úspory nákladů na údržbu a současně i zvýšení bezpečnosti provozu.
Rekonstrukcí železniční stanice nedošlo ke zvýšení rychlosti ani se nebyla zvýšena intenzita dopravy, avšak rekonstrukce přinesla výrazné zlepšení bezpečnosti železniční dopravy a komfortu pro cestující.