Popis projektu
Stavba byla zaměřena na rekonstrukci koleje, tunelů a propustků na regionální dráze Střelice – Hrušovany nad Jevišovkou. Provedly se opravy železničního svršku a spodku v km 128,431 – 122,460.
Železniční svršek byl rekonstruován novým materiálem tvaru 49E1 na betonových pražcích B91S/2 s bezpodkladnicovým pružným upevněním W14 s rozdělením pražců „d". V celé délce traťového úseku byla zřízena bezstyková kolej svařením dlouhých kolejnicových pasů. Dále byla provedena úprava geometrie koleje. Původní zajišťovací značky byly odstraněny a byly kompletně nahrazeny za nové. V úseku trati se provedlo osazení nových návěstí odpovídající nově zvýšené traťové rychlosti.
Konstrukce železničního spodku byla nově zřízena u rekonstruovaných propustků. V rámci železničního spodku byla provedena úprava odvodnění, proběhlo odstranění nástupiště ve zrušené zastávce Budkovice a odstranily se nepotřebné sloupy a objekty. Pláň železničního spodku je vždy odvodněna do drážního příkopu. Voda z drážních příkopů je svedena do propustků nebo na terén. V několika úsecích bylo provedeno odvodnění pomocí trativodů nebo vsakovací rýhy v případě nemožnosti vyvést odtékající vodu na terén.
Na upravovaných zářezových svazích byla zřízena vegetační ochrana, která je tvořena georohoží, ohumusováním a osetím. Z důvodu zajištění stability svahu, zejména v místech u obnovovaných příkopů, byly zřízeny opěrné zídky z vyzískaných pražců.
Pro zajištění bezpečného pohybu drážních zaměstnanců v kolejišti byly zřízeny drážní stezky.
Realizací stavby byl odstraněn nevyhovující stav železničního svršku a bylo zajištěno kvalitního odvodu vody od tratě a bylo tak zabráněno podmáčení tratě, které mělo negativní vliv na geometrii koleje. Současně došlo ke zvýšení traťové rychlosti a kvality pro cestující veřejnost.