Popis projektu
Hlavním smyslem stavby neinvestičního charakteru byla oprava traťového úseku železničního svršku včetně provedení nového systému odvodnění po celé délce řešeného úseku. Mimo navržené úpravy svršku a spodku byly navrženy i úpravy na úrovňových kříženích a na mostních objektech.
TÚ navazuje v přímé na úsek vedoucí od ŽST Luka nad Jihlavou v km cca 188,050 a končí v km cca 190,850 opět v přímé.
Na TÚ byl proveden nový železniční svršek z kolejnic tvaru 49 E1 s pružným bezpodkladnicovým upevněním W14 na betonových pražcích s rozdělením „u“. Na trati byly zkušebně použity pražce typu B70 polské výroby. V místě přejezdů a přechodů, kde došlo k výměně kolejnic, byla použita upevňovadla s antikorozní úpravou.
V km 188,944 byla v rámci stavby provedena rekonstrukce stávající klenby mostu provedením železobetonové roznášecí desky s parapetními římsami, na které bylo osazeno ocelové zábradlí a dále byla provedena sanace kamenné konstrukce.
Při rekonstrukci přejezdu P3670 v km 188,445, byla původní přejezdová konstrukce zdemolována a nahrazena novou rozebíratelnou plastbetonovou konstrukcí umožňující průchod strojní mechanizací v koleji. Rekonstrukce proběhla včetně úpravy přilehlých úseků převáděné komunikace.
V km 188,999, km 189,198 a km 189,381 byly kompletně zdemolovány stávající propustky a náhradou byly provedeny nové železobetonové propustky z prefabrikovaných patkových trub. Propustek, v km 188,999 byl ukončen železobetonovou vtokovou jímkou a šikmým odlážděným čelem na výtoku. Další dva propustky končily šikmými odlážděnými čely na obou stranách.
Tato ukončená I. etapa byla koordinována s etapami č. II až V., které budou realizovány po této etapě a budou na ni plynule navazovat.
Realizace stavby přinesla zkrácení jízdních dob díky navýšení traťové rychlosti a došlo ke zvýšení komfortu cestujících.