Popis projektu
Výhybky v žst. Moravské Budějovice byly ve špatném technickém stavu, zemní pláň neměla požadovanou únosnost, docházelo k promrzání. V rámci této stavby byly v km 137,900 – 138,600 dodány a osazeny nové výhybky č. 3 ,4, 5, 6, 7, 8, 9 a č.13 podle nového číslování, včetně jednoduché kolejové spojky a přípojných polí. Původní dřevěné pražce ve staničních kolejích byly vyměněny za betonové. Na konci oprav železničního svršku v koleji č. 1 a 2 směrem do stanice byly dodány a osazeny přechodové kolejnice S49/R65 dl. 12,5 m. Stávající kolejové lože v úsecích s novým železničním svrškem bylo odtěženo spolu s původní konstrukční vrstvou. Bylo zřízeno nové odvodnění formou systému trativodů a rovněž nové konstrukční vrstvy železničního spodku. Následně na tyto vrstvy bylo opětovně zřízeno kolejové lože z nového materiálu z drceného kameniva fr. 31,5/63 mm v tloušťce 0,350 m pod ložnou plochou pražce. Kolejové lože zde bylo zřízeno zapuštěné.
Ve výhybkách č.10, 11 a 12 podle nového číslování byly částečně vyměněny dřevěné pražce a následně byla provedena směrová a výšková úprava a doplněno kolejové lože.
V místech úprav GPK bylo doplněno kolejové lože materiálem novým a bylo upraveno do předepsaného tvaru – dle SŽDC S3.
Stávající nástupiště byla z důvodu nové konfigurace zhlaví posunuta a nástupní hrany byly vyrovnány.
Ve stanici podél opravovaných výhybek v rozsahu sanace železničního spodku bylo řešeno odvodnění pomocí trativodů, vsakovacích žeber a šachet.
Opravou kolejiště byl zajištěn vyhovující technický stav a bezpečnější chod celé žst. Moravské Budějovice.