Rekonstrukce a doplnění závor na přejezdu P7131 v km 2,570 trati Boří les - Lednice

Popis projektu

Objednatel: Správa železnic, s.o.
Smluvní objem: 11,8 mil. Kč
Zhotovitel: SEŽEV-REKO, a.s.

Popis projektu

Předmětem stavby byla rekonstrukce přejezdu v km 2,570 (P7131) na jednokolejné neelektrizované železniční trati č. 253 dle KJŘ Boří les – Lednice.

Při rekonstrukci přejezdu byla provedena výměna přejezdové konstrukce, železničního svršku a sanace spodku v prostoru kolejového pole pod přejezdovou konstrukcí. Součástí stavby byla také rekonstrukce 2 drážních a 1 silničního propustku a reléový domek včetně nových kabelových tras a uzemnění a zřízení přejezdového zabezpečovacího zařízení se závorami.

Výměna kolejového roštu v oblasti přejezdu byla provedena v délce 25,4 m z kolejnic 49E1 s využitím podkladnicového tuhého upevnění kolejnice typu K na betonových pražcích SB8 v rozdělení „c“. V místě přejezdu bylo provedeno upevnění s antikorozní úpravou a rozdělení pražců „u“. Nové kolejnice byly v délce 36 m a kolej byla zřízena jako stykovaná. Úprava geometrické polohy koleje byla provedena v úseku délky 400 m.

Sanace železničního spodku byla provedena v délce 25,4 m. Zemní pláň i pláň tělesa železničního spodku byly jednostranně skloněna směrem k odvodňovacímu zařízení. Prostor přejezdu byl odvodněn podélným trativodem dl. 25,4 m, který je vyústěn do příkopu na levé straně trati. Po obou stranách trati v okolí přejezdu došlo k reprofilaci a zpevnění drážních příkopů. V místě křížení pozemní komunikace s kolejí byl zřízen silniční trubní propustek o světlosti DN 600 jako pokračování drážního příkopu pod pozemní komunikací.

Stávající přejezdová konstrukce tvořená živičnou vrstvou v celé ploše se žlábky z kolejnic byla kompletně odstraněna. Nově zde byla provedena celopryžová přejezdová konstrukce Rosehill Rodded II. Gen s vnitřními i vnějšími panely v celkové délce 13,2 m. Stávající povrch silnice I/40 byl nahrazen novou skladbou vozovky se zachováním volné šířky komunikace 7 m.

Na silnici I/40, která křižuje trať v místě přejezdu, byla zhotovena nová konstrukce vozovky v nezbytné šířce v okolí přejezdu. Místní komunikace (ulice Díly), která byla vyústěna do nebezpečného pásma přejezdu byla oddálena stejně jako sjezd na okolní zemědělské pozemky. Nově byl přes přejezd zřízen chodník do místní části Poštorná.

Rekonstrukcí bylo dosaženo zvýšení bezpečnosti provozu na přejezdu jednak vybavením zabezpečovacím zařízením se závorami a současně i úpravou polohy křižovatky ve vztahu k železničnímu přejezdu. Došlo rovněž k pozitivnímu ovlivnění rozhledových poměrů, jež mají jednoznačný vliv na bezpečný provoz. Nezapomnělo se ani na chodce, pro které byl nově vybudován přes železniční přejezd chodník a pohyb chodců tak již bude nyní probíhat mimo prostor frekventované komunikace.

Fotogalerie

Aktuality

Pozvánka na řádnou valnou hromadu společnosti

30.9.2024

Představenstvo společnosti SEŽEV-REKO, a.s. si dovoluje tímto pozvat akcionáře společnosti na řádnou valnou hromadu společnosti, která se bude konat dne 1.11.2024 v 9:30 hod v salonku hotelu Crlík.

více informací

Pozvánka na řádnou valnou hromadu společnosti

2.10.2023

Představenstvo společnosti SEŽEV-REKO, a.s. si dovoluje tímto pozvat akcionáře společnosti na řádnou valnou hromadu společnosti, která se bude konat dne 3.11.2023 v 9:30 hod v salonku hotelu Crlík

více informací

Zobrazit všechny aktuality

Kde nás najdete

ŘEDITELSTVÍ, SÍDLO FIRMY, KANCELÁŘE

Adresa: SEŽEV-REKO, a.s.
Vídeňská 298/135
619 00 Brno - Přízřenice

Telefon: +420 545 216 543

E-mail: sezev@sezev-reko.cz

PROVOZ MTZ, MECHANIZACE A AUTODOPRAVA, DOPRAVNÍ STAVBY

Adresa: SEŽEV-REKO, a.s.
Středisko MTZ
Vídeňská 298/135 619 00 Brno - Přízřenice

Telefon: +420 602 786 694

E-mail: mtz@sezev-reko.cz