Místo realizace:
|
Jihomoravský kraj
|
Objednatel:
|
Správa železniční dopravní cesty, s.o.
|
Smluvní objem:
|
2 122 935 070 Kč
|
Přesné místo realizace:
|
Brno
|
Koridor:
|
Ano
|
Datum zahájení projektu:
|
16.5.2018
|
Datum ukončení projektu:
|
16.11.2020
|
Zdroj financování EU:
|
Operační program Doprava
|
Celkové schválené náklady projektu:
|
3 271 089 464 Kč
|
Schválený příspěvek EU:
|
1 952 101 907 Kč
|
Příjemce:
|
Správa železniční dopravní cesty, s.o.
|
Národní spolufinancování:
|
Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI)
|
Stavební dozor:
|
Stavební správa Východ
|
Zhotovitel:
|
Sdružení "Infrastruktura Brno" složené z firem AŽD Praha s.r.o. a Elektrizace železnic Praha a.s.
|
Zhotovitel projektové dokumentace stavby:
|
SUDOP Brno, spol. s r.o., EXprojekt s.r.o.
|
Popis projektu
Účelem stavby bylo zajištění bezpečnosti a plynulosti železniční dopravy v žst. Brno hl.n., které mělo být dosaženo náhradou nevyhovujících prvků železniční infrastruktury, jež byly za hranicí své životnosti. Jednalo se především o odstranění nevyhovujícího stavu železničního svršku a spodku, mostu v km 142,550 a 142,552 (Křídlovická), mostu v km 143,143 (Hybešova) trati Praha – Havlíčkův Brod – Brno – Kúty a rekonstrukci zabezpečovacího zařízení v žst. Brno hl.n.
Náplň akce byla zahrnuta v uvedených čtyřech stavbách:
1. Rekonstrukce zab. zař. v žst. Brno hl.n.
2. Rekonstrukce mostů v km 142,550 a 142,552 v žst. Brno hl.n. (Křídlovická)
3. Rekonstrukce mostu v km 143,143 v žst. Brno hl.n. (Hybešova)
4. Rekonstrukce výhybek pod St. 5 v žst. Brno hl.n.
Stavba „Rekonstrukce zab. zař. v žst. Brno hl.n. řešila nevyhovující stav zabezpečovacího zařízení. Náplní byla rekonstrukce staničního zabezpečovacího zařízení, traťového zabezpečovacího zařízení a souvisejících zařízení železniční infrastruktury v železniční stanici Brno hl.n. a přilehlých traťových úsecích zaústěných tratí s doplněním zařízení v přilehlých dopravnách.
V železniční stanici Brno hl.n. bylo vybudováno nové staniční zabezpečovací zařízení 3. kategorie dle TNŽ 34 2620 elektronického typu. Zařízení zabezpečuje všechny jízdní cesty, které konfigurace kolejiště umožňuje.
V rámci staveb rekonstrukce mostů na ulicích Křídlovická a Hybešova byla provedena kompletní rekonstrukce objektů zahrnující injektáž trhlin a lokální přespárování spodní stavby a rekonstrukce nosných konstrukcí. Mosty v km 142,550 a 142,552 dostali svůj původní historický vzhled.
Obsahem stavby „Rekonstrukce výhybek pod St. 5 v žst. Brno hl.n.“ byla rekonstrukce železničního spodku a svršku v železniční stanici v oblasti středního zhlaví. Úpravy se týkaly 22 kusů výhybek a jednoho středu dvojité kolejové spojky. Úpravy stávajících nástupních hran vyvolané kolejovými úpravami byly navrženy jako úprava kolejového spodku. Hrany jsou ve výšce 300 mm nad temenem kolejnice. Kolejové úpravy navazují na úpravy svršku v rámci stavby „Rekonstrukce zab. zař v žst. Brno hl.n.“