Výstavba PZS přejezdů P8340 v km 134,169 a přejezdu P8341 v km 134,649 na trati Frýdek-Místek - Český Těšín

Popis projektu

Objednatel: AŽD Praha s.r.o.
Smluvní objem: 5,7 mil. Kč
Zhotovitel: SEŽEV-REKO, a.s.

Popis projektu

Jednalo se o přejezdy P8340 v evid. km 134,169 přejezd P8341 v evid. km 134,649 na trati Frýdek-Místek – Český Těšín. Důvodem stavby byla rekonstrukce přejezdů a doplnění přejezdového zabezpečovacího zařízení. Součástí související staveb byla také rekonstrukce železničního svršku, železničního spodku, přejezdové konstrukce a také výstavba elektrické přípojky pro PZS. Obě PZS na přejezdech P8340 a P8341 nyní využívají společné počítací úseky a přejezdníky. Součástí přejezdu P8341 byla i stavba nového réléového domku k umístění technologického zařízení přejezdu.

Oba železniční přejezdy P8340 i P8341 byly provedeny z celopryžových přejezdových panelů Rosehill rail Baseplated SW. Nový železniční svršek byl svařen do BK a je tvořen kolejnicemi 49 E1 na betonových pražcích SB 8 s tuhým upevněním v rozdělení „u“. Pod přejezdovou konstrukcí byl použit žel. svršek s antikorozní úpravou. Nové kolejové lože bylo provedeno z nového štěrku fr. 32-63 BI v tl. 0,35m pod ložnou plochou pražce v rozsahu rekonstrukce žel. svršku.

U železničního přejezdu P8340 byl svršek i spodek rekonstruován ve stejné délce 50 m v km 134,144 826 – 134,194 826. Odvodnění bylo provedeno trativodem délky 15 m se zaústěním do příkopu v blízkosti propustku v km 134,156. Provedlo se pročištění propustku a reprofilace příkopu od propustku směrem k silnici I/11.

U železničního přejezdu P8341 železniční svršek byl rekonstruován v celkové délce 37,5 m v km 134,633 136 – 134,670 636. Žel. spodek byl rekonstruován v délce 14,5m v km 134,644 998 – 134, 659 449. Odvodnění bylo provedeno trativodem délky 15 m, sklon 5‰. vyústěním na volný terén ve svahu. Na začátku trativodu je revizní vrcholová šachta DN 400 mm a na konci trativodu je koncová šachta plastová DN 800 mm s kalovým prostorem.

Vozovkové vrstvy u obou přejezdů byly opraveny v rozsahu pro napojení na stávající stav. Nová komunikace volné šířky 5,0 m, skladby D1-N-2-III-PIII má příčný sklon v místě přejezdu. Zemní pláň byla před pokládkou podkladních vrstev vyrovnána a přehutněna. Odvodnění komunikace za přejezdem je zajištěno podélným a příčným sklonem. Před přejezdem P8340 ve směru k silnici I/11 byla stávající prahová vpusť nahrazena železobetonovým prefabrikovaným odvodňovacím žlabem zaústěným do stávajícího příkopu. Bylo doplněno vodorovné a svislé dopravní značení. Stávající rychlosti zůstaly zachovány u P8340 60 km/h a u přejezdu P8341 70 km/h.

Fotogalerie

Aktuality

Pozvánka na řádnou valnou hromadu společnosti

30.9.2024

Představenstvo společnosti SEŽEV-REKO, a.s. si dovoluje tímto pozvat akcionáře společnosti na řádnou valnou hromadu společnosti, která se bude konat dne 1.11.2024 v 9:30 hod v salonku hotelu Crlík.

více informací

Pozvánka na řádnou valnou hromadu společnosti

2.10.2023

Představenstvo společnosti SEŽEV-REKO, a.s. si dovoluje tímto pozvat akcionáře společnosti na řádnou valnou hromadu společnosti, která se bude konat dne 3.11.2023 v 9:30 hod v salonku hotelu Crlík

více informací

Zobrazit všechny aktuality

Kde nás najdete

Ředitelství, sídlo firmy, kanceláře

Vídeňská 298/135
619 00 Brno - Přízřenice

Provoz MTZ, mechanizace a autodoprava, dopravní stavby

Vídeňská 298/135
619 00 Brno - Přízřenice